این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

آتلیه کبود Atelier Kaboud

 

آتلیه کبود 

  

امروز می خوام یه کتاب معرفی کنم.از اون کتابهایی که تا تمومش نکنی زمین نمی زاریش!  

کتاب آتلیه کبود توسط پرویز تناولی نوشته شده.در واقع خاطرات آقای تناولی در اولین کارگاهشه.جایی که اتفاقات مهمی توش افتاده.اتفاقات شرنوشت ساز برای هنر ایران (اما به گفته ی خود او کسی اسمی از این آتلیه نیاورده) مثلا به وجود آمدن مکتب سقاخانه. 

نقاشان بزرگی مثل زنده رودی اولین های خودش رو تو ی اتلیه کبود تجربه کرد. 

آتلیه کبود اگرچه خاطرات تناولی در بخشی از زندگیشه اما اطلاعات خوبی از وضعیت هنر و هنر مندان دهه  سی و چهل و... ایران به ما می ده. 

متاسفانه عکس جلد کتاب رو تو اینترنت پیدا نکردم(و متاسفانه حال عکس گرفتن از کتاب و ریختنش تو کامپیوتر و آپلود کردنش رو هم نداشتم) بنابراین یه عکس از خود آقای تناولی گذاشتم.

این کتاب توسط نشر بن گاه به قیمت 2800 تومان منتشر شده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
ستاره 1388/11/18 ساعت 01:04 ق.ظ http://www.toghyanekavir.blogfa.com

سلام
به من و من عزیز
باید کتاب جالبی باشه کاش لااقل بیشتر ازش می نوشتی واسه ما تنبلا که حال کتاب خریدن نداریم
از انتراکت ایران درودی هم ممنون
راستی می دونستین اسم بلاگ من در واقع اسم یکی از کارهای خانم درودیه که پوسترش روبرومه و من اسم وبلاگم رو در واقع از آنجا الهام گرفتم!!!
ممنون که به من سر زدین
راستی دوم !!! اگه مایل بودین تبادل لینک کنیم

fahimeh 1389/09/13 ساعت 02:30 ب.ظ

salam fahime hastam az bachehaye daneshgahe honare shoshtar mersii az ketabi ke moarefii kardii .

مرسی که سر زدی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد