این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

این یک پیپ نیست

سمت راست:درباره همه چیز.

ترسی امین Tracey Emin

 

 

 

هفته گذشته ترسی امین برای گشایش نمایشگاهی در گالری Lehmann Maupin در   نیویورک حضور داشت .به این بهانه تصمیم گرفتم چند تا از کارهایش و مختصری از زندگیش را در وبلاگ بگذارم...  

ادامه مطلب ...

کلاس اولدنبرگ Claes Oldenburg

 

 

خالق مجسمه های غول پیکر.....

ادامه مطلب ...

دیمن هرست Damien Hirst


 گرانقمیت ترین اثر هنری معاصر در جهان....

ادامه مطلب ...

Aubrey Vincent Beardsley

 

 

تصویرگری که کارهایش 10 ها سال پیشرفت به همراه داشت.

ادامه مطالب را حتما ببینید................

ادامه مطلب ...

پدر بزرگ پیکاسو Grand Pere

پدر بزرگ پیکاسو      

 

نوشته:مارینا پیکاسو 

ترجمه:موگه رازانی 

نشر : نادر 

 

 ایا هر هنرمند بزرگی، از نظر عواطف و احساسات ِ بشری، انسان  

بزرگی هم به شمار می رود؟ مارینا پیکاسو، نوه مشهورترین نقاش قرن بیستم، پیکاسو به ما می گوید که نه تنها چنین نبود، بلکه پدربزرگش 

 در قبال ِ خانواده و نزدیکان، رفتاری آمیخته با بی عاطفگی و بی رحمی داشت.  

پدر بزرگ پیکاسو، کتابی است تکان دهنده، عجیب و خواندنی. کتابی که با خواندن ِ آن، تصور های رایج ما درباره زندگی  ِ شخصی  ِ هنرمندان  ِ بزرگ، به آسانی در هم می ریزد. 

مارینا پیکاسو، در قرن بیست و یک، قلم به دست گرفته تا بگوید بزرگ ترین هنرمند قرن بیستم در زمینه ی نقاشی، خانواده اش را بیچاره کرده بوده است. مارینا نوه ی اولین همسر پیکاسو است  و یک کتاب نوشته تا نشان بدهد واقعا چه بر سر آن ها رفته است . . . 

حسن مسعودی Hassan Massoudy

حسن مسعودی 

حسن مسعودی از هنرمندان سرشناس عرب در جهان است. 

او متولد۱۹۴۴ در عراق است و هم اکنون در پاریس زندگی می کند. آثار  او بر گرفته از کالیگرافی اسلامی است .وی با ترکیب بی نظیر رنگ -خط و حروف آثار زیبایی خلق کرده. 

مسعودی مجموعه  آثارش را در چندین کتاب منتشر کرده است. 

 

از دیدن کارهای زیبای حسن مسعودی نمی شه گذشت.برای دیدن آثار وی روی ادامه مطلب کلیک کنید: 

 

 

ادامه مطلب ...

دن فلاوین Dan Flavin

دن فلاوین 

  

 (زاده آوریل۱۹۳۳ در جامایکا )، (درگذشت نوامبر ۱۹۹۶ در نیویورک) هنرمند مینیمالیست آمریکایی و از نمایندگان جنبش مینیمال آرت محسوب می‌گردد.

دن فلاوین ،در کالج کاتدرال در دا گلاس نیویورک آموزش دید. سال ۱۹۵۳ وارد نیروی هوایی آمریکا شد و در کره شمالی خدمت کرد . سال ۱۹۵۷ به مدت دو سال در دانشگاه کامبیا به تحصیل در رشتهٔ تاریخ هنر پرداخت.

وی تا سال ۱۹۵۹  وضعیت یک هنرمند حرفه‌ای را نداشت ،ارائه آثار اولیه و مورد توجه فلاوین به سال ۱۹۶۳ به بعد بازمی‌گردد که در ترکیب‌بندی‌های خود از چراغ و فلورسنت‌های لخت ،سفید و رنگی بهره برد و از آن‌ها در معابر و اماکن عمومی بهره گرفته شد ، فلاوین یکی از آثار خود را داخل ایستگاه مرکزی خطوط راه آهن نیویورک نصب کرد.

او در آثارش از هرگونه اشارت نمادگرایانه پرهیز می‌کرد ولی با استفاده از خطوط نوری در ابعاد و شماره‌های مختلف و نیز با فاصله و ریتم کار می‌کرد ،در ساخت آثار فلاوین صرفاً به تهیه نقشه و ترکیب‌بندی مورد نظرش از فلورسنت‌ها می‌پرداخت و اجرای آن را به الکتریسین‌ می‌سپرد. 

آثار در ادامه مطلب......

ادامه مطلب ...